zaterdag 19 september 2015

Gemasseerd worden tijdens de studie


Afgelopen zomer is onze UB ingrijpend verbouwd; er is onder andere een tsunami aan nieuwe studieplekken bij gekomen (plus nieuwe frisse kleurtjes door het gehele gebouw).

Iedereen vindt het prachtig - op een enkeling na die het zonde vindt dat er zo veel boeken naar het magazijn zijn verdwenen. En dat is natuurlijk óók zo. Maar ja, er is tegenwoordig zo veel digitaal hè.

In ieder geval is er naast studieplekken ook aan de gezondheid van de studenten gedacht. Want - zo dacht men bij de UB - van al dat studeren kun je behoorlijk gestrest raken. Of rugpijn krijgen als je te lang in de verkeerde houding zit. Dus is er een speciaal, met planten afgezet hoekje gecreëerd voor een heuse massagestoel.

Daar kun je je voor een euro 10 minuten laten masseren. Door de stoel, welteverstaan, niet door een UB-medewerker.

En natuurlijk wil iedereen die uitproberen. Ook ik, zeker nadat een gerenommeerde fysiotherapeut er vijf sterren voor had gegeven. Zelf vond ik 'm ongeveer drie sterren waard. Dat kwam met name omdat ik het niet fijn vond dat mijn hoofd zo door het apparaat heen en weer werd geschud en mijn schouders (maar dat kan ik de stoel niet kwalijk nemen) niet door het apparaat werden meegenomen. Nu schijnt het wel zo te zijn dat je uit verschillende massages kunt kiezen, dus wellicht dat er een zonder hoofdschudden bij zit.

Wat ik ook vervelend vond was dat er een soort van sirene afgaat als je klaar bent met de massage. Mocht je al ontstrest zijn, dan krijg je de stress linea recta weer terug doordat je door honderd paar ogen aangekeken wordt na je 'beurt'. Heel gênant vond ik dat persoonlijk.

Enfin, het weerhield me er niet van een massafi te maken. Als bewijs dat ik het gedáán heb. Wie volgt?



Geen opmerkingen: