zaterdag 25 april 2015

Millinger theethuin


Nu woon ik al bijna dertig jaar in Nijmegen, maar nog nooit bezocht ik de Millinger theetuin. En dat is best zonde, want het ligt en is er prachtig! Het maakt op het eerste gezicht een zen- en japansachtige indruk, maar er is ook een Marokkaans theehuis en -terras, en je kunt er ook gewoon een wijntje of een biertje drinken. Om de idyllische sfeer te verhogen staan overal schaaltjes waar verse bloemen in drijven. Wat een rijkdom!

Dat ik er niet eerder was, heeft vast te maken met het feit dat het een kleine 20 kilometer van Nijmegen ligt en dus nét te ver om snel even heen te fietsen. Maar met mijn nieuwe sportfiets is dat natuurlijk een fluitje van een cent. Wie weet wat ik allemaal nog meer in de omgeving ga ontdekken!

Of in het buitenland, want volgens de bejaarde man met elektrische fiets die mij op de heuvel met moeite voorbijkarde, zou ik zo de Alpe d'Huez op kunnen klimmen. Wie weet.

2 opmerkingen:

Wim zei

En als je dan toch in Millingen bent, bezoek dan gelijk de tingieterij:

http://www.detinnenroos.nl/detinnenroos

Festina Lente zei

Ha, dat gaan we de volgende keer doen. Dank voor de tip: ziet er absoluut geweldig uit!