woensdag 7 januari 2015

Gemakkelijk haar


De directeur van onze bibliotheek voert een campagne vóór lang haar. Daar kwam ik achter toen ik haar vertelde dat ik naar de kapper ging. 'Je gaat het toch niet kort laten knippen?'. 'Nee hoor, alleen maar bijpunten en de kleur bijwerken.'

En ja hoor, ze keurde het na afloop van het kappersbezoek GOED bij de nieuwjaarskoffie. Pfew!

Persoonlijk maakt kort of lang haar mij niet zoveel uit, als het maar gemakkelijk te onderhouden is. En laat dat laatste nou precies een kenmerkende eigenschap van bibliothecaressen zijn, getuige de volgende passage uit Geachte heer M.:
Wat is dat toch met bibliothecaressen? vraagt hij zich niet voor de eerste keer af, terwijl hij achter haar aan loopt langs eindeloze kasten met te vaak uitgeleende, beduimelde en daarom totaal onappetijtelijke boeken. Waarom hebben ze allemaal hetzelfde haar? Hij heeft niets tegen vrouwen met kort haar. Integendeel. Kort of zelfs gemillimeterd haar kan een vrouw prachtig staan. Maar dit is iets anders. Dit is gemakkelijk haar, makkelijk te onderhouden, als een tuin met alleen tegels en geen gras.
Oei, betrapt. Gelukkig heb ik geen kort haar.....

Geen opmerkingen: