donderdag 7 augustus 2014

Koffie verkeerd


'Ik heb ineens zin in koffie!'
'Hoe dat zo, je drinkt nooit koffie.'
'Ja maar koffie en trein horen bij elkaar, jij neemt toch ook altijd koffie mee in de trein?'

'Nou, laten we dan maar koffie gaan halen. Koffie verkeerd neem ik aan?'
'Ja.'
'Oké, dat wordt dan een latte macchiato voor jou en een cappuccino voor mij.'
'Goh, veel goedkoper dan bij de Starbucks hier, mam!'

Ook 's middags op het terras wilde mijn dochter graag meedoen met het koffierondje. Een cappuccino voor mijn moeder en mij en een latte macchiato voor mijn dochter, zeer verdiend na het intensieve shoppen.
'En weet je wat nou het leuke is?', zei mijn moeder tegen mijn dochter, 'je krijgt hier ook een likeurtje bij de koffie; weliswaar meer slagroom dan likeur, maar toch.'

Gezien het alcoholverbod voor kinderen onder de achttien had ik niet verwacht dat ze bij de koffie van mijn dochter ook een likeurtje zouden serveren, maar dat was een misvatting; het café overtrad gewoon keihard de alcoholwet.

Een onverwachte meevaller voor mijn dochter. Ze leek ineens wel.....volwassen! Ik verslikte me prompt in het toefje slagroom.