woensdag 2 oktober 2013

Projectleider online instructietool


Ja, ja, het kan raar lopen: van beheerder van de financiën van de universiteitsbibliotheek ben ik me in de 12,5 jaar die ik op de dag af bij de UB werk, meer en meer richting het beheer van het onderwijs aan de UB gaan bewegen en zo was ik per 1 september ineens projectleider online instructietool. De zoektocht naar de beste tool(s?) voor het faciliteren van e-learning, of beter gezegd technology enhanced learning.

Gelukkig word ik hierin met raad en daad bijgestaan door mijn collega @harrieknip, want die heeft meer dan 30 jaar ervaring in het geven van instructies op hoog niveau op de UB plus heel veel theoretische en coördinatiekennis op dit gebied. Anders zou ik me wel een beetje 'kaal' gevoeld hebben.

En nu maar kijken voor welke tool we gaan: het populaire LibGuides, of toch de prijswinnende open source tool Xerte, of toch liever Blackboard, of misschien wel een combinatie van alle drie. Of iets heel anders? Iemand nog goede suggesties?

Gaandeweg het project gaan we trouwens ook bezig met het inventariseren en ontwikkelen van kwalitatief hoogwaardige e-content. Want een werktuig zonder oogst, daar heb je niet zo veel aan. Ook wat dit betreft sta ik open voor suggesties....

4 opmerkingen:

Wim zei

Gefeliciteerd met je jubileum!

Groetjes,

Festina Lente zei

Ha, dank je!

katharina zei

Heeft H. Knip niet een column in NRC?

Festina Lente zei

Ik vermoed dat dat een andere is....