maandag 20 mei 2013

Lustrum


Dit jaar bestaat de universiteit van Nijmegen 90 jaar en dat zullen we weten ook! Afgelopen donderdag heb ik me al heerlijk nat laten regenen omdat ik me in een onbezonnen bui had opgegeven voor de mountainbike-race en komende donderdag zal ik me laten benevelen door de sprekers van de TEDx die door de universiteit georganiseerd is.

Wie de sprekers zijn? Te veel om op te noemen, maar in ieder geval Robbert Dijkgraaf, Ian Buruma, Ybo Buruma en Step Vaaesen.

En de dag erop zullen (maar voor een nóg selecter gezelschap dan dat wat voor de TEDx uitgenodigd is) onder andere Robbert Dijkgraaf en Angela Merkel een eredoctoraat uitgereikt krijgen.

O ja, en er was ook nog een muziekfestival met Ilse de Lange.

Of dat allemaal niet te veel kost, vraag je je misschien af. Nou, best wel. Zo'n zeven ton minstens. En boze tongen beweren dat we daarom dit jaar geen kerstpakket hebben gekregen.

Maar wel een lentepakket dus. Al had ik het leuk gevonden als we er íets beter weer bij hadden gekregen, want qua weer lijkt het wel - juist - op een kerstpakket!

Geen opmerkingen: