woensdag 30 januari 2013

Een gezongen geschiedenis van Frankrijk



Van Franse chansons wist ik eigenlijk heel weinig. Je ne regrette rien en ne me quitte pas, daar hield het zo'n beetje wel mee op.

Maar daar is nu verandering in gekomen door een gezongen geschiedenis van Frankrijk van Bart van Loo. Ik ben nog maar halverwege, maar wat een leuk boek is dat zeg! En het is tevens voor het eerst dat ik een boek met een tweede scherm lees, want het is natuurlijk gaaf als je de muziek hoort bij de tekst die je er over leest. Dat is eenmaal een van de voordelen van deze tijd. Van Loo heeft de belangrijkste liedjes uit zijn verhaal zelf op zijn eigen site al bij elkaar gezet, maar soms zap ik ook door naar You Tube zelf voor nog wat extra opnames of bijzondere uitvoeringen.

Hoe ik op het spoor van dit boek ben gekomen? Door good old DWDD natuurlijk, en dan met name de eerste aflevering (zie hierboven; uiteindelijk is hij daarna nog 3 keer teruggekomen en wie weet komt hij vaker?), waarin hij Matthijs van Nieuwkerk en Jan Mulder (en mij) helemaal wist in te pakken.

EN NU LEES IK DAT HIJ OP 6 FEBRUARI NAAR NIJMEGEN komt! Qui vient avec moi?

2 opmerkingen:

Diane zei

Gaan!!! Hij was vorig jaar @biebhengelo en het was een fantastische avond. Veel plezier morgenavond.

Festina Lente zei

Ha, goed om te horen, dank je!