zaterdag 10 november 2012

LOOWI


Mijn collega Harrie vroeg me of ik zijn plaats naar het Loowi-overleg wilde gaan. Ja hoor, maar wat is het eigenlijk? Het bleek te gaan om het Landelijk Overleg Onderwijs Wetenschappelijke Informatie. Nou, wat graag een keertje, zei mijn onderwijshart! Temeer omdat ik de volgende dag mijn eerste instructie in informatievaardigheden moest geven.

Dus ik naar Rotterdam, waar de themadag didactiek van het Loowi zou plaatsvinden. Na een inleiding en workshop ('crash course') didactiek door Angelique van het Kaar volgden een paar interessante presentaties over de do's en don'ts bij het gebruik van prezi, het gebruik van libguides, het AXES-project en de vorderingen op het gebied van de UKB-werkgroep Learning Spaces.

Het was een mooie, goed georganiseerde dag met leuke kennismakingen in 'het veld'. Smaakte naar meer! Interessant was in dit verband dat de UB Rotterdam door het bestuur van de EUR vaak gevraagd wordt om cursussen te geven die mede de groepsvorming versterken en met name de Oosteuropese en Aziatische studenten moeten helpen wat uit hun schulp te kruipen. Dat laatste was bij 'onze' groep niet nodig: van huis uit al een en al enthousiastelingen en enthousiasme!

En of we later iets van de inhoud van de dag onthouden zullen hebben? Waarschijnlijk de presentatoren (en bloggers?) van de dag het meest als we de onderstaande piramide voor ogen houden!


leerpiramide van Bales

Geen opmerkingen: