woensdag 14 maart 2012

Romeins koken

Romeins koken, daar heb ik me nooit aan gewaagd; dat komt waarschijnlijk omdat ik ooit het boek van Patrick Faas over Romeins eten heb gelezen. Daarin wordt namelijk uit de doeken gedaan hoe de Romeinen onder andere uiers en gevulde baarmoeder aten en hun bedorven voedsel met vissaus bedekten om het nog ergens naar te laten smaken. Dat wekte niet echt de eetlust op, hoewel er ook 'normale' gerechten in staan.

Maar toch heb ik bij verschillende gelegenheden wel Romeins gegeten en dat smaakte behoorlijk goed; daar ligt het dus niet aan.

Zin om het misschien toch maar eens te wagen kreeg ik vandaag, toen ik het artikel van Heleen Geilenkirchen op Geschiedenis Beleven las. Daar staan drie makkelijk te maken Romeinse recepten in. En een vermakelijk filmpje:

2 opmerkingen:

Iudith zei

iew! Die Italianen hebben door de eeuwen heen misschien wat organisatietalent verloren, ik ben toch blij dat ze ondertussen ook wat kookkunst hebben gewonnen. Maakt de diners op al die Rome-reizen toch iets aangenamer...

Festina Lente zei

En de rest van de Italië-reizen in het algemeen!