vrijdag 13 januari 2012

Stel dat de wereld vergaat op 21 december


Wat raad je de rest van de mensheid aan om in ieder geval nog een keer uit te proberen? Dat is de vraag bij een nieuwe serie gesprekken bij DWDD. Afgelopen maandag waren Eppo van Nispen tot Sevenaer (voormalig directuer van DOK - de beste bibliotheek van Nederland in 2009 - en thans directeur CPNB) en Peter Vandermeersch (hoofdredacteur van de NRC) aan de beurt.
Eppo vond dat we naar Dungeness moesten gaan (dan kun je namelijk alvast zien hoe de wereld er na het vergaan uit zou kunnen zien) en Peter vond dat we de beste wijn die er bestaat: Château d' Yquem moesten gaan drinken.

En dan was ik bijna nog vergeten te vertellen dat Jan Mulder hier nog aan toe te voegen had: heroïne en sex. Maar dat was te verwachten.
En jij? Wat raad jij ons aan?

4 opmerkingen:

Bas van Houwelingen zei

Het zou wel jammer zijn als op 21 december de wereld echt vergaat, nét 1 dag voor mijn verjaardag.
Ik zou voor deze korte tijd tot aan december geen ander advies geven dan wanneer de aarde nog eeuwen te gaan heeft:
Leef het leven, geniet samen met de mensen die op je pad komen.
Of om met Etty Hillesum te spreken: "Met moet weer zo eenvoudig worden als het koren dat groeit of de regen die valt. Men moet alleen maar zijn."

Festina Lente zei

Tja, semper carpe diem. En wat een mooie woorden van Etty Hillesum!
Een dag voor je verjaardag de wereld vergaan, dat kan niet hoor! Alleen daarom moet-ie al blijven bestaan....
En laten we er daarom maar goed voor zorgen!

Strangebrew zei

Kan niet! Ik ben niet klaar voor het eind van dit jaar met mijn bucketlist...
Ik had gedacht heel ver te komen toen ik een tijdje thuis was, maar ik was zo snel weer aan het werk ...:)
Ik heb me net voorgenomen in 2014 te stoppen met internetten. Gewoon, stekker er uit. Boek schrijven in plaats van bloggen. Misschien stop ik nu dan wel nog vroeger met internet dan ik dacht, als het toch allemaal ophoudt dit jaar...Maar...dan heb ik mijn boek ook nog niet af! ....Pfff, gedoe, ik heb helemaal geen tijd voor Armageddon... :)

Festina Lente zei

Wel in ieder geval een mooi apocalyptisch boek maken, hoor!