woensdag 23 november 2011

Bijles

Eindelijk maar eens de stoute schoenen aangetrokken en officiële bijles natuurkunde georganiseerd voor mijn zoon. Een vriend van ons heeft hem al wel eens wat geholpen, maar blijkbaar is er toch meer en structurelere bijles nodig voor zoonlief, want het botert nog steeds niet tussen hem en natuurkunde.

En ook niet tussen mij en natuurkunde; ik was er vroeger geen ster in en het boeide mij ook niet. Aan het eind van de derde klas kreeg ik een 6- op mijn rapport, maar alleen op voorwaarde dat ik nóóit natuurkunde in mijn pakket zou opnemen. Nou, daar hoefde de leraar dan ook niet bang voor te zijn!
En dan moet ik natuurlijk ook niet mijn kinderen gaan helpen, want dan kun je er zeker van zijn dat dat van de wal in de sloot zal zijn.

Bijles vinden was via internet in elk geval niet moeilijk: Studentsplus diende zich bovenaan in de zoekresultaten aan en er was meteen plek. Alleen de prijs vond ik wat aan de hoge kant: 21 euro per keer maar liefst en dat verplicht 4 keer per maand. Maar goed, je kunt er ook weer per maand van af, dus maar even slikken die prijs dan. Alles beter dan zelf in die boeken duiken in ieder geval.

Maar dan is er altijd nog het toeval. En het toeval wilde dat ik gisteren een oud-buurmeisje tegenkwam dat net begonnen was met haar psychologiestudie aldaar. En die geeft (onder andere natuurkunde)les bij dezelfde organisatie. Nou, dat verdient goed, zei ik. Tenminste, als je hetzelfde bedrag krijgt als ik moet betalen. En geloof het of niet, zij krijgt daar 'maar' 10 euro per uur! Dat vind ik toch wel afzetten, zeg, van dat bureau.

Dus hebben we nu afgesproken dat we het oud-buurmeisje maar buiten het bureau voor een goedkopere prijs gaan inhuren. Maar dan moeten we nog minstens een maand wachten dus, want ik heb het contract al getekend helaas. En de jongen aan wie we gekoppeld zijn, klonk ook heel aangenaam (en had maar liefst een 9 op zijn eindlijst voor natuurkunde #hoekrijgenmensendattochvoorelkaar).

One way or the other, dit moet goedkomen!

Geen opmerkingen: