donderdag 22 september 2011

Oefenen voor het eindexamen Latijn op de iPad


Via een tip van @cee_ef kwam ik achter het bestaan van een nieuwe app voor Latijn: een grappig vormgegeven app met 8 sets oefeningen in grammatica ter voorbereiding op het eindexamen.

Natuurlijk heb ik 'm meteen gedownload, hoewel-ie niet goedkoop is (4,99 euro).

En aangezien mijn zoon ook beneden was, heb ik 'm even door hem laten testen. Hij werd er wèl en niet enthousiast van. Waar hij enthousiast over was, was over het niveau: 'is het eindexamen zo makkelijk? Dan zou ik nu al bijna eindexamen kunnen doen.' En dat zegt meer over het niveau van de oefeningen dan over het zijne; hij zit pas in de derde klas.
Waar hij niet enthousiast over was, was de 'funfactor': véél te saai. Ondanks dat Marcus, een van de personages uit de app, z'n duimpje omhoog en omlaag doet bij een goed, respectievelijk fout antwoord. Zelf vond ik 'm eigenlijk best leuk, maar dat zegt misschien meer over mij dan over de app.


Bij het opzoeken van de app in de appstore stuitte ik overigens op een gratis Latijn-app die ik nog niet eerder had gezien: een woordenboek Latijn-Nederlands. Altijd handig.
En op Orationis: een serie gebeden in het Latijn voor het geven van dank na de Heilige Mis. Die zal ik m'n zoon maar niet voorleggen.

Kijk hier voor meer Latijn-apps uit een vorig blogbericht


Geen opmerkingen: