zondag 21 augustus 2011

Eerst de lasten


Er gaat een hoogwaardige snelfietsroute tussen Nijmegen en Arnhem aangelegd worden. Prima natuurlijk! Helemaal naar mijn fietshart. En ze gaan er nog haast mee maken ook; helemaal goed. De rest van de wereld zou een voorbeeld moeten nemen aan Nijmegen en Arnhem!

Maar toch, hoewel we daar netjes per brief over geïnformeerd waren, schrok ik ervan dat ik ineens niet over mijn vertrouwde fietsroute naar mijn vertrouwde supermarkt kon fietsen. Het fietspad stopte abrupt en ik diende over het troittoir te fietsen, waarbij ik echt mijn best moest doen niet een paar voetgangers en voetgangertjes omver te rijden. Jaja, eerst de lasten, dan de lusten.

Alhoewel ik dus ondanks het kleine ongemak helemaal voor die supersnelle fietsroute ben, schrok ik toch van de kosten: om de weg voor fietsers tussen Arnhem en Nijmegen 3 kilometer korter te maken, moet er 17 miljoen euro op tafel gelegd worden. Da's een hoop geld! Maar daarvoor krijgen we wel een mooi, snel en veilig fietspad voor de eeuwigheid.

En dat is nog altijd beter dan meer snelweg, waarvan de kosten vele, vele malen hoger zijn. En de lusten lager. In mijn optiek dan.

No problem dus, dat maandje 'overlast'. Wij nieuwbouwbewoners zijn wel wat gewend wat dat betreft....

Geen opmerkingen: