dinsdag 12 juli 2011

Keuvelen


'Mamma, waar was je net?'
'Nou, even met oma aan het keuvelen.'
'Keuvelen, wat is dat nou weer? Jij gebruikt altijd van die middeleeuwse woorden.'
'Tja, misschien komt dat doordat ik veel Elsschot lees de laatste tijd. Trouwens, zo oud is dat woord helemaal niet. En bovendien kun je zo je woordenschat vergroten?'

Ik weet zeker als ik had gezegd dat ik even met oma aan het chillen was geweest, het ook niet goed was geweest.

Zwaar leven. Met pubers. Of mag ik die niet zo noemen?

4 opmerkingen:

Reintje Senders zei

Ach, over zoveel jaar gebruiken ze wellicht exact dezelfde woorden. Ti's het afzetten ervan wat bij de leeftijd hoort.

Festina Lente zei

En daarom moet ik er ook altijd inwendig vreselijk om lachen (niet doorvertellen hoor!)

Iudith zei

Misschien wel typerend dat bij een mentorles met de 2e klas afgelopen jaar over verschillen tussen jongeren en volwassenen ze vrijwel gelijk aankwamen met verschil in taalgebruik, maar ik ze het feit dat ze ook andere kleding dragen (het gesprek moest leiden naar jongerencultuur, erbij willen horen etc.) echt moest uitspellen.

Festina Lente zei

Dat is toch wel bijzonder, dat ze dat niet doorhebben (petjes, gel, muziek); boeiend volk toch!