zondag 18 april 2010

Gestrand

Alsof ze het wisten, toen ze de bestemming boekten: de één is op congres in Madrid en moest nu dus van 'arren moede' het Prado maar eens gaan bezoeken en de ander (mijn kamergenoot nota bene) zit nu vast in Venetië. En alsof dat nog niet genoeg is, zit de burgemeester van Nijmegen vast in Beijing (en die van Arnhem in Milaan).

Minder goed heeft het uitgepakt voor Centaur (die waarschijnlijk dus niet in het complot zat - jawel, ik vermoed een complot hoor!), die met z'n leerlingen op Romereis wilde gaan. Die reis is nu flink ingekort.

Wij waren vandaag gestrand op de rommelmarkt. Het enige paradijselijke daaraan is dat ons huis nu iets minder leeg is. En we morgen weer gewoon naar het werk kunnen.

Verschil moet er zijn.

6 opmerkingen:

katharina zei

Zo, Festina, kom je er nog eens achter wat burgervaders doen those days.
Zoals in de tijd van icesave duidelijk werd dat er heel veel belastinggeld met de hoogste rente werd weggezet ipv geinvesteerd.
In Venetië stranden lijkt mij geen straf noch in madrid. Dan zijn er altijd nog treinen en ander vervoer.
Wat een heuse stilte in de atmosfeer. Ik adem dieper en ruik alles buiten veel beter. 30.000 vliegbewegingen per dag in europa.
Het is de 5e dag dwz 150.000 bewegingen minder. Zou iemand de luchtkwaliteit meten? Ik hoop het.
Over mijn huis ligt een landingsbaan en opvliegroute(startbaan). ooit zo.n blauwe lucht gezien ondanks de aswolk?
Het kan nog maanden duren, ja langer zelfs, tenzij de wind draait.
Straks moeten wij allen van armoede naar de rommelmarkt!

Henk zei

De aswolk is een straf van God

Festina Lente zei

@ Katharina: ja, burgervaders sluiten tegenwoordig handelscontracten af in verre oorden; heel nuttig voor Nijmegen en omstreken (?!). Ach, en nu moet onze Thom een tussenlanding maken in New York. Erg hè?
Mijn kamergenoot komt overigens woensdag terug en de collega uit Amsterdam is met een UvA-busje gehaald.
En rommelmarkten, die zijn hartstikke leuk! Ik zou er maanden op kunnen doorbrengen!

Festina Lente zei

@ Henk: of van de milieuvervuilers (door de opwarming van de aarde zouden de vulkanen actiever worden, zegt men).

katharina zei

Voordat men denkt dat ik onder een start-of landingsbaan woon op schiphol: vlak boven mijn huis ligt de af- en aanvliegroute.
En Thom als handelsreiziger? Mij best.

Festina Lente zei

Misschien kan Thom wat Chinese eettentjes voor de vierdaagse regelen of zo?