donderdag 4 maart 2010

Het rode potlood

Gisteren toch maar even gestemd, netjes met schoon ondergoed, zoals meneer De Bie ons voorschrijft, en gewapend met identiteitsbewijs, zoals de gemeente ons voorschrijft.

Wat ik me alleen afvroeg, is of er ooit onderzoek is gedaan naar het effect van het rode potlood. Zouden mensen door het rode potlood linkser gaan stemmen? Het zou toch eerlijker zijn om de mensen met een regenboogpotlood te laten stemmen?

Ik zou zelf natuurlijk liever een gerecycled groen potlood willen. Dat heeft toch een veel positievere uitstraling? En dat is toch precies wat ons land nodig heeft?

5 opmerkingen:

Annie Maessen zei

Zou daarom de stemmachine zijn afgeschaft?

Festina Lente zei

Ja, ik vermoed een complot :-)

Unknown zei

Geachte mevrouw, Als oud-CPN lid moet ik reageren, en velen met mij, dat u denkt dat door het rode potlood de mensen op links stemmen. Niks van waar! Mijn buurmannen, links en rechts, ik bedoel waar ze wonen, stemmen al zolang als ik ze ken, rechts en ze gebruiken hetzelfde potlood als mij in het stemhokje. Ook dat nog. En zo ken ik vele verhalen. Met verontwaardige groet, de heer Towarisch te N.

Festina Lente zei

Beste meneer Towarisch,

Mag ik u ten eerste complimenteren met uw naam. Wellicht heeft u gelijk. Ik ken trouwens ook mensen die links zijn en toch rechts stemmen. Dat zou verboden moeten worden.
Maar - als ik u een vraag mag stellen - de CPN, wat was dat ook alweer voor een partij: Collectieve Propaganda van Nederland?

Unknown zei

Beste mevrouw, hoezeer complimenteren met mijn naam?! Ik heb er alleen maar last van, met spellen door andere mensen die dan vragen hoe spel je dat! En dat u dan niet weet waar CPN voor staat! Wat voor onderwijs heeft u genoten! Soms schaam ik mij voor nederlander te worden uitgemaakt, en velen met mij!! Uw Tjerk Towarisch