dinsdag 23 februari 2010

Twee nieuwe volgers

Zo, dat komt niet vaak voor: twee nieuwe volgers in één keer! Maar dat komt vast door de wraakactie van mijn dochter; die is misschien herkend en aandoenlijk gevonden. Want wie maakt zich nu geen zorgen over de infobesitas van een ander?

De nieuwe volgers zijn wederom niet afkomstig uit mijn kennissenkring en moest ik dus even opzoeken; dat is niet zo'n probleem meer sinds alles lekker openbaar op het net staat.

Vrouwen eerst, dus eerst Els:
Bij LinkedIn lees ik o.a. dat ze programmamanager bibliotheek Lek en IJssel is (daarvoor directeur bibliotheek IJsselstein) en Nederlands gestudeerd heeft. Op Bibliotheek 2.0 dat haar favoriete bibliotheek de bibliotheek in Amstelveen is. Els is ook op twitter aanwezig en het eerste wat ik daar lees is dat ze uit Amsterdam afkomstig is en van paardrijden, zingen, wandelen, lezen, Femke Halsema (all right!) en Verdi houdt.

Jan tweepuntnul ken ik ook niet persoonlijk, maar lees wel zijn blog al wat langer. Enkele feiten: hij is getrouwd, werkt als manager bij Stadsbibliotheek Haarlem, houdt een weblog bij over web2.0-gerelateerde zaken, schrijft artikelen voor bibliotheekvaktijdschriften, besteedt zo'n twintig uur p/w vrije tijd aan het lezen en delen van informatie op internet. Op Bibliotheek 2.0 lezen we dat hij dol is op mens en maatschappij, breed geïnteresseerd is in media en (of course) een actief gebruiker van Web2.0 toepassingen.
En natuurlijk is hij een fervent twitteraar. Op twitter zie ik dat hij in Aerdenhout woont. Mooi plaatsje; daar hadden we pas nog een bruiloft.
Uit zijn weblog maak ik op dat hij een harde werker is, goede ideeën heeft en omarmt en behoorlijk kritisch kan zijn, met name wanneer vernieuwing wordt tegengehouden of niet begrepen wordt.

Welkom beiden en haast je niet te langzaam!

4 opmerkingen:

Els zei

Dag Festina Lente,
Wat leuk, zo'n warm welkom! En inderdaad, er blijft weinig geheim van wat je aan het web toevertrouwt ;-). Volgens mij heb ik je gevonden via een tweet van zbdigitaal, die naar je blog verwees. Inderdaad, het stuk van je dochter; erg leuk om te lezen. Ben benieuwd naar je volgende blogstukken.

Succes en groeten, Els

Festina Lente zei

Ha, dank je Els!

Jan Klerk zei

Dank je voor de uitgebreide introductie!

Festina Lente zei

En jij voor je aansluiting! Ruim verdiend dus!!