zondag 8 november 2009

De spin


Rommelmarkten, ik ben er dol op! Er is altijd wel wat leuks te vinden of te beleven. Vroeger kocht ik veel dingetjes op de rommelmarkt (met name speelgoed en boeken voor de kinderen), tegenwoordig verkopen we vooral. Weg met die troep! Gelukkig zijn de kinderen het daar ook mee eens. Baar geld willen ze zien voor hun knuffels, dino's, computerspelletjes en boeken.

Vandaag was het weer zover: een kindervrijmarkt in het buurthuis. In een kleine vier uur tijd hebben we een kleine 40 euro opgehaald: een leuk sprongetje richting iPod touch of Wii of weet ik veel wat.

De leukste klant was een therapeute die een speelgoedspin van ons kocht. Ze werkt met arachnaphoben en deze spin paste precies bij haar therapievorm. Ze heeft ook een echte vogelspin, maar die is voor de cliƫnten die al wat verder in de therapie zijn. Het stapje daarvoor is een vogelspin die onlangs is doodgegaan.

Juist.

4 opmerkingen:

Lewi zei

Ik vraag me dan meteen af hoe ze dan aan die net dode vogelspin komt. Of "kweekt" ze ze zelf?

Festina Lente zei

De levende was doodgegaan, vandaar! Maar volgens mij gaat hij ook wel eens met haar mee naar huis, want ze vertelde dat ze in het belang van de therapie ook foto's van haar kinderen met de vogelspin op de arm heeft....

Strangebrew zei

Volgens mij ken ik die therapeute met die enge spinnen-therapie!... ;)

Festina Lente zei

En ik dacht nog wel dat ik haar in nevelen had gehuld :-)