zaterdag 26 september 2009

Spijbelen

Het voelde een beetje als spijbelen vandaag. Er was een buurtfeest en we hadden ondanks het mooie weer eigenlijk geen zin. Er zouden gezamenlijk plantjes in de straat gepoot worden (daar had ik wel zin in, maar het bleek maar om twee bloembakken te gaan) en er waren een luchtkussen en nog een paar andere circusattributen voor de kinderen (nota bene pal voor ons huis, maar daar voelden onze kinderen zich te groot voor) en verder natuurlijk drank en een poolbiljart.

Maar ik had Emma op bezoek (bijna uit en misschien nog wel interessanter dan mijn buren) en had eigenlijk meer zin in m'n eigen potje thee in m'n eigen tuin...

Ja, het voelde als spijbelen. Heerlijk!

6 opmerkingen:

Annie Maessen zei

Laat je zoon het niet horen!

Festina Lente zei

Inderdaad! Hoewel, het was grotemensenspijbelen en dat mag!

Annie Maessen zei

Leg dat maar eens aan je zoon uit.

Festina Lente zei

Ik voed 'm op met de stelregel dat voor literatuur alles mag wijken! En dat als hij groot is, hij heel vaaak mag spijbelen!

Strangebrew zei

Alles mag wijken voor Jane Austen.

Festina Lente zei

Zeker; als ik Emma nu nog niet uit had, had ik zeker moeten spijbelen van mijn werk.