dinsdag 22 september 2009

Dochterdag

Vandaag hebben de juffen van mijn dochter studiedag, dus heb ik lekker dochterdag. Nu is ze lekker aan het buitenspelen, maar vanochtend hebben we een heerlijke moeder/dochterochtend gehad: ten eerste natuurlijk schoonmaken (zij poetst echt grondiger dan ik), ten tweede kletsen en ten derde koekjes bakken. Bij dat laatste had zich een vriendinnetje gevoegd en wel het liefste van alle vriendinnetjes.

En (drollen)koekjes bakken doen we nog altijd uit het recept van het boekje Vies hè, dat popcorntje2 al heel lang geleden van haar oppas heeft gekregen.

Boter, ei en een bergje meel.
Dan wat suiker, lekker veel.
Kneed het lekker door elkaar.
En dan is het deegje klaar.
Koekjes bakken...smullen maar!

Heerlijk, zo'n kwaliteitsdag!

* Lees trouwens ook het opmerkelijke artikel over mannen en schoonmaken. Ik zal de komende tijd scherp in de gaten houden of de theorie (mannen komen graag onder schoonmaakwerk uit, maar als ze eenmaal schoonmaken doen ze het grondiger dan vrouwen) ook in Festina's huishouden opgaat.

9 opmerkingen:

katharina zei

Festina!
Wat een beauty van een plaatje heb je gevonden bij dochterdag.
Volgens mij scheppen vrouwen sfeer als ze schoonmaken en maken mannen schoon en wel zo schoon dat de sfeer grondig wordt verstoord.
Ik spreek nu als ervaringsdeskundige.

Festina Lente zei

Zou dat laatste de verklaring zijn? Ik ga er echt eens op letten! Ik heb overigens meer een kookman dan een schoonmaakman....

katharina zei

Wees blij!
Niets vond ik erger dan de stofzuiger met man door het/mijn huis.
Een kookman lijkt mij puur verwennerij. Daar krijg je prinsesjes van.

Festina Lente zei

Jaaaa, ik koester hem!

schrijverdezes zei

Jij boft maar! Een poetsdochter en een kookman, er blijft niet veel te wensen over lijkt mij.

Festina Lente zei

Nee, volmaakt gelukkig hè?

schrijverdezes zei

Is dat eigenlijk niet een beetje saai?

Annie Maessen zei

Heb een man die ( grondig) poetst en zelfs strijkt en 2 zonen waarmee ik maar eens een zonendag ga invoeren.
Lijkt we wel handig wat extra hulp in de huishouding.

Festina Lente zei

@ Schrijver: barstjes genoeg hoor!

@ Annie: goed idee! Hoe oud zijn ze? Mijn zoon is niet zo huishoudelijk aangelegd....