woensdag 16 september 2009

De strengste lerares

Als je een leukste leraar hebt, heb je natuurlijk ook een strengste leraar; in het geval van mijn zoon is dat een vrouw.

En wel de lerares wiskunde. Ze komt uit Rusland en eist dat de kinderen de hele les met rechte rug (niet van dat onderuitgezakte!) en de armen over elkaar in de bankjes zitten. Als ze iets moeten opschrijven (snel, snel, snel) mogen de armen even uit elkaar. Het is ijzig stil in de klas.

Van de regel dat het huiswerk opgebouwd moet worden, trekt ze zich niets aan. Met de tong uit de mond was mijn zoon gisterenavond van half acht tot negen druk in de weer met passer en geodriehoek.

Juist, zo hoort dat. Een beetje discipline.

5 opmerkingen:

Reintje Senders zei

Ocharme, en dan nog bij wiskunde. Lijkt wel balletles. Heel wat anders dan in mijn tijd. Dan zaten we zeker op vrijdagmiddag als we wiskundeles hadden achterin de klas te keten. Dan namen we het nablijven maar op de koop toe.

schrijverdezes zei

Soms komt het voor dat zo'n docent na een paar weken de teugels wat laat vieren. Laten we daar maar op hopen. En laten we ook maar hopen dat haar huiswerk inderdáád niet nog in opbouw is...

Festina Lente zei

@ Esther: lekker veel school voor je geld :)

@ Schrijver: ik heb ook al gehoord dat ze eigenlijk heel aardig is! Komt vast goed.

Reintje Senders zei

Maar verder heb ik me altijd netjes gedragen. Mijn twee broers waren nog grotere keettrappers. Een oom was ook docent op die school, dus als we iets uitvraten, was het 's avonds bij mijn ouders bekend.

Festina Lente zei

Oei, niet gunstig!!!