woensdag 31 december 2008

Gedichtenwedstrijd


Via de mail kreeg ik de oproep om weer mee te doen aan de regionale gedichtenwedstrijd, georganiseerd door de biblioteken van het Rijk van Nijmegen. Vorig jaar heb ik behoorlijk wat gedichten geschreven, dus ik had er maar eens een opgestuurd. Niet gewonnen natuurlijk, zo goed zijn mijn gedichten niet. Ach ja, ik pak er maar weer eens een uit die tijd en stuur 'm op.
Het gaat over vrouwen met een teveel aan macht, die uiterlijk mannelijke trekjes vertonen, maar tegelijkertijd (vrouwelijk?) gemeen worden.

Hanige dames

Hanige dames,
die pikken wat af.
Hun karmijnen kammen fel rood
slaan ze hun keiharde nagels in het
zachte vlees, tot het jammerlijk bloedt.
Trots met de veren omhoog,
klauwend en krijsend,
de koning te rijk.


Nee, hiermee zal ik niet in De Wereld draait door komen. Hoewel, je WEET het niet. Een collega-bibliotheekmedewerker, Nico Dijkshoorn, is het wel gelukt.
Hij publiceerde dagelijks korte gedichtjes op geenstijl.nl, werd opgemerkt en uitgenodigd bij DWDD en zit daar nu elke woensdag prinsheerlijk gedichtjes te maken tijdens de uitzending. Nou moet ik er eerlijk bij zeggen, dat vooral zijn eerste optreden fenomenaal was en het wat mij betreft redelijk flauw wordt de laatste tijd.

Hierbij zijn eerste optreden: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media_hoogtepunt.php?id=84&autostart=true

Geen opmerkingen: