donderdag 11 december 2008

Boekenbon

Bij ons op het werk hebben ze een ontspanningscommissie, die altijd wemelt van de goede ideeën. Dit jaar hebben ze met Sinterklaas bijvoorbeeld alle medewerkers een boekenbon cadeau gedaan. Heerlijk om zoiets in het vooruitzicht te hebben; je stelt je al voor dat je de boekenwinkel binnenloopt en zo maar iets kunt kopen zonder iets te betalen. Wat dan is de grote vraag. Eigenlijk maakt het niet uit wat. Dat je het kunt is al een heerlijk idee.

Pas voelde ik me ook al zo rijk toen ik de complete Odysseia vertaald door Imme Dros en voorgelezen door Ton Lutz kocht. Het is de radiouitzending van de NCRV uit 1995 die ik om de een of andere reden steeds miste of vergat op te nemen. Ideaal voor een lange autorit naar Griekenland, staat er als aanbeveling op de achterkant. Nou, als dat zou kunnen!

Ik moest uiteindelijk wel betalen aan de kassa, maar de prijs viel eigenlijk wel mee: 13 CD's voor 29,95. Daar kun je ze BIJNA niet voor branden. Ik heb nog niet de tijd gehad om 'm helemaal te luisteren, maar alleen een stukje was al voldoende om te weten dat ik een goede koop had gedaan. Wat zullen de oude Grieken jaloers zijn, als ze dit vanuit de Hades zien. Ze zullen denken dat bij mij thuis het Elysium is, alwaar de herrezen Homerus voordrachten houdt.

Dromen is zooooo fijn....

Geen opmerkingen: