dinsdag 4 november 2008

Ik blog dus ik besta

Ik blog, dus ik besta.
Tja, nu kan ik dus berichtjes de ether in sturen, maar waar moet ik het in godsnaam over hebben? Vandaag een redelijk saaie dag op kantoor, dus daar ga ik niemand mee lastig vallen (de koffie smaakte overigens wel goed). De hoeveelheid mist vandaag? Beeeh, ook saai.
O.k., dan maar over de naam van dit blog. Festina lente. Dat is natuurlijk een grapje, omdat ik tegenwoordig in Lent woon en de betekenis ervan 'haast je langzaam' is. Een collega van mij vreesde al dat mijn blog in het Latijn zou zijn. Had natuurlijk gekund. De domeinnaam festinalente.blogspot.com was al bezet, dus heb ik maar gekozen voor theeheeftzoveelcharme; dat past ook wel bij mij, weten mensen die mij goed kennen.
Ik had het blog overigens nog niet aangemaakt, of ik kon 'm al niet meer vinden. Googlen op festina lente leverde natuurlijk niet mijn blog op, maar wel leuke sites. Een van de sites verwees naar een man die de gewoonte had elk jaar kerstkaarten te sturen met de titel festina lente; slechts de bijpassende afbeeldingen verschilden elk jaar en - toegegeven - ook de tekst wel enigszins. Op een gegeven moment heeft de goede man ze gedigitaliseerd en dat neemt nu een plaatsje in onze ether in. Vrij bovenaan nog wel. Niet dat mijn blog het meer verdiende om daar te staan, maar dat komt nog wel!
Enfin, met enig zoekwerk heb ik dus mijn blog weer gevonden. De wereld is gered.
De link naar de kerstkaartenman is trouwens http://www.leidenuniv.nl/fsw/verduin/kerst/festlent.htm

Geen opmerkingen: