vrijdag 21 november 2008

Berichten sturen

Soms stuur je berichten, maar soms sturen berichten jou. Dat was bijvoorbeeld gisteren het geval. Eigenlijk wilde ik schrijven over de interessante bibliotheekbijeenkomst in Utrecht, waar we ondanks het serieuze onderwerp heel wat afgelachen hebben - goede sprekers zijn soms ECHT een genot - en veel nieuwe termen hebben bijgeleerd (accreditatie, libqaul +, competitie estafette, om er maar een paar te noemen; voor de rest van het jaar genoeg, lijkt me).
De treinreis was ook relaxed; van ons werk mogen we voortaan alleen nog maar 1e klas reizen. Ik heb altijd het gevoel dat mensen mij aankijken van 'hoor jij eigenlijk niet in de 2e klas', omdat ik geen mantelpakje draag, noch een moderne veelkleurige bril, noch op een interessante laptop interessante dingen aan het uitwerken ben. Maar misschien zagen ze nu wel aan mij dat ik wel 3 nieuwe, interessante woorden had geleerd waardoor ik toch een van hen was. Wat kan geluk soms toch in een klein hoekje zitten.
Maar ik geloof dat ik een beetje afgedwaald ben. Het berichtje dat mij gisteren stuurde, was dat rond gisteren de miljoenste bezoeker van het Valkhofmuseum verwacht werd en dat die een cultuurreis en een Romeinse boekrol cadeau zou krijgen. Dat ik mijn hoofd nu weer vrij heb, is te danken aan het feit dat die miljoenste bezoeker gisteren al geweest was en mijn kans op een prijs dus verkeken. Snif. http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/4072113/Valkhof-ontvangt-miljoenste-bezoeker.ece Daar helpen geen 3 interessante woorden tegen.

Geen opmerkingen: